Dan före Robin Studiovirtuosen

Nytt band, fan vad bra. Heavens heter bandet. Skivan heter Patent Pending. Det är den ena sångaren i Alkaline Trio som har gjort ett sidoprojekt. Detta sidoprojekt har förgyllt min eftermiddag. Riktigt jävla bra.

 

Dagen har passerat riktigt smärtfritt. Trots att moment som redovisning av politiskfilm och kampanjplan har stått på dagens agenda så måste jag säga att det har gått bra. Det kanske inte låter så underhållande, men där tar ni fel. Politik som sådant låter kanske inte som världens mest underhållande ämne. Det tycker inte jag heller. Men att göra en politiskkampanjfilm för att främja kids i samhället var riktigt roligt och stimulerande. Man börjar tänka i banor som vanligen inte vistas uppe i knoppen. Det har inte varit ett enda bröst där uppe under de timmar jag har spenderat i skolan och jobbat med projektet. Nu ljög jag.  

 

Söndagens finalmatch slutade med förlust. Känns sådär med tanke på att de vi mötte måste ha någon sorts bokstavsförkortning allihop. De tycker att det är as coolt att ställa upp i korpen och smälla på som om matchen gällde livet (det gjorde den typ för mig). Det är kul att se att de lägger så mycket kraft på att märka mig också. Jag väger säkert 20 kilo mindre än de gör. Det var inte en jävel i deras lag som ställde sig upp mot Hannes Stolpe Ut Bo Brage. Han är säkert 1.90 och jävligt stark och stabil. Alla i deras lag blev fromma som lamm när han hade bollen. Hinner dom i kapp mig  så bara smäller det så hela hallen skakar. Detta resulterade i söndags med ett blåslaget finger som hoppade ur led, och även tillbaka i led. Väldigt behändigt finger. Jag fick även en uttänjd hälsena. Och det mina damer och herrar är allt annat än behändigt. Det känns som om min fot sitter fast med en tråd. Väldigt olustigt. Sån tur är så lyckades jag avsluta matchen, jag gav dem med andra ord inte nöjet av att se mig kliva av.

 

Imorgon kommer Robin Studiovirtuosen hem. Jag pratade med honom igår. Och tro det eller ej, han var nykter. Han hade ätit på Taco Bell dagen innan, så vem som nu än ska bjuda hem honom imorgon. Se till att ladda upp med en pall Lambi. Jag tror att det kan behövas. Jag informerade honom om de låtar som vi ska utöka vårt spelschema på lördag med. Han lät positivt överraskad. Han har nog varit lite orolig att jag och Manfred Hårfager skulle ligga på latsidan när han var borta. Så har fallet inte varit. Vi har repat och repat och repat. Nu kommer då frågan som alla ställer sig. Tjernobyl katastrofen känner ju alla till. Vad kommer Sverige att kalla katastrofen med Robin Studiovirtuosen och hans magproblem. Kommer vi behöva cementera in Robin Studiovirtuosen likt reaktor 4 på Tjernobyl. Det skulle bli jobbigt om vi ska iväg och spela. Sån tur är så hyr Statoil ut ganska billiga släpkärror som vi kan lasta upp honom på. Nu säger inte jag att det blir så, jag säger bara att det finns en överhängande risk i att det blir så. Manfred Hårfager kan intyga detta då Robin Studiovirtuosens mindre charmerande dofter från hans mörka mynning har fått både mig och Manfred Hårfager att kräkas. I alla fall mig. Jag tror Manfred Hårfager fick kasta in handduken en gång också. Och vid dessa tillfällen har han varit ok i kistan. Och när Robin Studiovirtuosen säger att han är ”ok” i kistan betyder det att han är så bra han kan bli. Robin Studiovirtuosen kan nämligen aldrig vara bra i kistan. Varför… Ingen vet?

 

Nu ska jag göra en hallon, jordgubbs smoothie.

 

TomasBonanza®


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0